Oferta dla wspólnot mieszkaniowych
Zajmuję się zarządzaniem nieruchomościami powierzonymi oraz doradztwem w tym zakresie.
Moim klientom zapewniam pełną obsługę administracyjną z wykorzystaniem technik zarządczych i profesjonalnego oprogramowania wspomagającego zarządzanie nieruchomościami w zakresie księgowości, rejestracji i rozliczenia opłat, prowadzenia dokumentacji i archiwizacji danych. Zapewniam również windykację i obsługę prawną.
Moim atutem jest doświadczenie, kwalifikacje i umiejętności w zarządzaniu nieruchomościami. Posiadam ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.
Jestem do dyspozycji Wspólnoty osobiście, telefonicznie oraz za pomocą poczty elektronicznej.
Stawki za świadczone przeze mnie usługi są określane w trakcie negocjacji i uzgodnień z właścicielami lokali po uwzględnieniu oczekiwań Wspólnoty co do zakresu tych usług.
W ramach współpracy proponuję przejęcie następujących czynności:
1. Obsługę organizacyjną Wspólnot Mieszkaniowych:
- rejestrację Wspólnoty Mieszkaniowej w Urzędzie Skarbowym, Urzędzie Statystycznym ( NIP, REGON);
- założenie rachunku bankowego dla Wspólnoty;
- przygotowywanie i obsługa zebrań Wspólnot Mieszkaniowych;
- przygotowywanie uchwał właścicieli lokali;
- współpraca z Zarządem Wspólnoty;
- prowadzenie ewidencji właścicieli lokali;
- prowadzenie korespondencji z właścicielami lokali we Wspólnocie;
- przygotowywanie, negocjowanie i zawieranie w imieniu Wspólnot umów na dostawy mediów, roboty i usługi związane z utrzymaniem nieruchomości;
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku Wspólnoty w tym zawieranie umów ubezpieczenia;
- protokolarne przejmowanie i przekazywanie nieruchomości wraz z dokumentacją techniczną, administracyjną, księgowo- finansową i prawną;
- gromadzenie, przechowywanie i archiwizacja dokumentacji Wspólnoty.
2. Reprezentowanie i obsługa prawna Wspólnot Mieszkaniowych:
- reprezentowanie Wspólnoty na zewnątrz przed organami administracji państwowej, sądowej oraz organami egzekucyjnymi;
- reprezentowanie Wspólnoty w stosunkach pomiędzy Właścicielami;
- opracowywanie aktów normatywnych Wspólnoty ( statutów, regulaminów);
- udzielaniem Właścicielom porad prawnych w zakresie spraw związanych z zamieszkiwaniem.
3. Obsługa rachunkowo- księgowa Wspólnot Mieszkaniowych:
- prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- prowadzenie pełnej ewidencji przychodów i kosztów Wspólnoty Mieszkaniowej;
- opracowywanie rocznych sprawozdań finansowych Wspólnoty;
- przygotowywanie rocznych planów finansowo- gospodarczych Wspólnoty;
- prowadzenie okresowych i rocznych rozliczeń kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej oraz funduszu remontowego;
- rozliczanie płatności z dostawcami mediów i usługodawcami;
- przygotowywanie wymiaru opłat i dostarczanie ich właścicielom Wspólnoty;
- powiadamianie właścicieli o zmianie wysokości opłat;
- analiza opłat za lokale i wysyłanie wezwań do zapłaty;
- windykacja należności z tytułu opłat za lokale;
- czynności związane z obsługą bankową ( księgowanie wpłąt lokatorów oraz dokonywanie przelewów bankowych);
- załatwianie formalności związanych z uzyskaniem kredytów bankowych, zawieranie w imieniu Wspólnot umów kredytowych;
- sporządzanie deklaracji podatkowych dla Urzędu Skarbowego.
4. Obsługa techniczno – administracyjna Wspólnot Mieszkaniowych:
- utrzymanie w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynków służących do wspólnego użytku oraz otoczenia budynku;
- nadzór i bieżąca kontrola techniczna nieruchomości;
- prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości zgodnie z przepisami prawa budowlanego;
- zlecanie prac konserwacyjnych, remontowych i usuwania usterek wynikłych w czasie eksploatacji;
- opracowywanie rocznych i wieloletnich planów remontów;
- ewidencja oraz nadzorowanie legalizacji urządzeń pomiarowych;
- okresowe odczytywanie urządzeń pomiarowych w budynkach Wspólnoty Mieszkaniowej.